4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder
Stiftelse af ApS
Oprettelse af et anpartsselskab (ApS) er en god måde at få din virksomhed i gang på. Ligesom aktieselskaber (A/S) betegnes anpartsselskaber også som kapitalselskaber. Det betyder at privatøkonomi og virksomhedsøkonomi er fuldkommen adskilt.
Dog er der alligevel markante forskelle på de to typer selskaber. Særligt når det gælder opstart.
Vi har hjulpet over 1200+ danske virksomheder
Hvilke krav stilles der til stiftelse af et anpartsselskab?
Ved opstart af et anpartsselskab skal du have en startkapital på 40.000 kr., sammenlignet med et aktieselskab, hvor du skal investere minimum 400.000 i startkapitalen. Netop af denne grund er der mange nye erhvervsdrivende som starter med at oprette et anpartsselskab.
Stiftelsen af et anpartsselskab kræver derudover udelukkende en direktion i ledelsen, hvorimod man ved stiftelse af A/S både skal en direktion og en bestyrelse.
Har du kortsigtede planer om at få store samarbejdspartnere, tiltrække større investorer og være noteret i børsen, så er et ApS dog ikke nok. Kun A/S kan blive børsnoteret.
Tidligere har selskabskapitalen for et anpartsselskab været 125.000 kr., 80.000 kr., 50.000 kr. og nu 40.000 kr. Beløbet er løbende sat ned for at gøre det nemmere at stifte et selskab i Danmark og fordre iværksætteri.
4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder
Tilfredse kunder
Års erfaring
Medarbejdere
Sådan stifter du et ApS i Danmark
Det er en forholdsvis enkel proces at oprette et anpartsselskab, ApS, i Danmark, og den kan gennemføres i ved følgende trin.
Det første skridt er at finde et navn til din virksomhed. Dette kan gøres ved at søge i det centrale virksomhedsregister (CVR) på CVR.dk.. Når du har fundet et tilgængeligt navn, skal du registrere det hos CVR.
Det næste skridt er at udarbejde din virksomheds vedtægter. Dette dokument beskriver formålet med og strukturen for din virksomhed. Den skal underskrives af alle aktionærerne og registreres hos CVR.
Det tredje skridt er at åbne en bankkonto i virksomhedens navn. Denne konto vil anvendes til at modtage betalinger fra kunder og foretage betalinger til leverandører m.m.
Det fjerde skridt er at ansøge om et momsnummer hos Skattestyrelsen. Dette nummer bruges, når du fakturerer kunder, der er hjemmehørende i Danmark.
Det sidste trin er at registrere sig til social- og arbejdsmarkedsforsikring. Dette kan gøres online via Skattestyrelsens websted.
Når disse trin er gennemført, er din virksomhed i gang!
4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder
Vi er nævnt i følgende medier
FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet en række spørgsmål på siden her, så du kan få hurtigt svar. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, kan du kontakte os på tlf. eller E-mail.
Ja. Stadsrevisionens bogholdere specialiserer sig i bogføring for mindre og mellemstore virksomheder. Vi arbejder både med klassisk bogføring, splitmoms, EU-moms, World-moms, brugtmoms, lønsumsafgiftberigning og meget mere.Vi har desuden forskellige branchespecialister på teamet, som måske kan være de rigtige til at hjælpe dig i mål.
Ja. Stadsrevisionens revisorer specialiserer sig i årsregnskaber, Skat & rådgivning for mindre og mellemstore virksomheder til én fast pris.Vi arbejder både med årsregnskaber for danske og internationale virksomheder, samt klassiske årsregnskaber såvel som ISRS4410, Udvidet gennemgang & revision v/ vores associerede statsautoriserede revisorer.Vi har desuden forskellige branchespecialister på teamet, som måske kan være de rigtige til at hjælpe dig i mål.
Ja, Stadsrevisionen, har en række statsautoriseret revisor tilknyttet.
Ja vi har en del specialiseret folk indenfor en række brancher og områder.
Alt aftales på forhånd og du bliver kun faktureret for det som bliver aftalt.
4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder
Har du brug for hjælp til stiftelse af ApS?
Det kan være en tidskrævende opgave at stifte et firma, og der er typisk mange spørgsmål relateret til processen. I den forbindelse kan du med fordel tag fat i os.
Hos Stadsrevisionen har vi landet dygtigste eksperter som effektivt kan hjælpe dig videre.
4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder
Et udsnit af vores ydelser
Vores medarbejdere er måske blandt landets bedste rådgivere.
Hos Stadsrevisionen er kunden i fokus og vi tilbyder nogle af danmarks billigste priser på årsregnskaber, bogføring, revision og rådgivning.
Vælg en ydelse nedenfor, for at se på mulighederne for dig.
Rådgivning
Stadsrevisionen tilbyder kompetent rådgivning til små og mellemstore virksomheder med store ambitioner.
Bogføring
Bogholdere med branchespeciale
Bogholdere med +5 års erfaring
Momsregnskab Indberetning
Én fast lav pris.
Årsregnskab
Revisorer med branchespeciale
Revisorer med +8 års erfaring
Årsregnskab Selvangivelse
Én fast lav pris.
Skat
Vi kan hjælpe dig med at optimere dine skatteforhold samt, fradrag ved at udarbejde en skatteanalyse og gennemgå dine forhold for dig.
Genoptagelse
Undgå Tvangsopløsning.
Genoptag dit selskab med hjælp fra faglige specialister.
CSR Projekter
Hos Stadsrevisionen elsker vi at støtte op om en god sag. Derfor støtter vi med de vi gør bedst – nemlig revision.
4.8/5 af 60+ tilfredsstillede kunder